lauantai 17. syyskuuta 2016

Voihan Facebook

Olen törmännyt viime aikoina Facebookissa kuviin, jotka aiheuttavat minussa kielteisiä tuntemuksia.

Nimittäin...

...en vain pysty käsittämään ihmisiä, jotka lisäävät lapsistaan kuvia facebookiin täysin julkisilla asetuksilla. Niinkin arkinen asia, kuin jonkun tuntemattoman lapsen kuvan näkeminen, aiheuttaa minussa tunteen "wow, too much information". On ihan okei nähdä tutun lapsen kuulumisia ja seurata vaikka kasvua facen kautta. Mutta tuntemattomien ihmisten lapset, mitä hemmettiä teette uutisvirrassani?

Tavallaanhan tämä ei ole millään lailla minun ongelmani, eikä edes kuulu minulle. Sehän on jokaisen oma asia millaisilla asetuksilla haluaa päivityksensä tehdä ja kuinka julkisesti kertoa lastensa asioista ja elämästä. Todennäköisesti on myös tarkistettu, että se on lapsille okei ja kuvien julkaisuun on lupa. Minulle kyseisten kuvien katselusta tulee kuitenkin tungetteleva olo, vaikka eihän se minun vikani ole että näen kyseiset kuvat.

Täytynee ilmoittaa Facebookille kuinka ahdistuneeksi tällaiset julkiset kuvat minut saavatkaan, ehkä saan henkilökohtaisen napin joka piilottaa liian tungettelevat iloiset lapset uutisvirrastani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti