tiistai 23. maaliskuuta 2021

Taitekohtia

Elämässäni on sellaisia taitekohtia,
joissa olisi voinut valita toisin,
ja elämällä olisi aivan eri suunta.

Ensimmäinen taitekohta, jonka selkeästi muistan.
Lukiossa, hyppytunti, mentiin kirjastoon koneelle.
Jos minä silloin olisin noussut ja juossut perään,
olisi tarinalle tullut ainakin toisenlainen kulku,
sitä en tiedä olisiko lopputulos siltikään eri.

Toinen selkeä taitekohta, viime syksy.
Siitä lähtien olen osannut kuunnella kroppaani paremmin.
Olen joogannut ja meditoinut lähes joka päivä,
olen oppinut kuulemaan milloin hermostoni menee ylivirittyneeseen tilaan,
ja minun pitäisi muistaa vain hengittää.

On olemassa suurempia taitekohtia,
joissa on pitänyt tehdä iso valinta.
Ja sitten on niitä pienempiä valintoja,
joilla ei ole niin suurta merkitystä kokonaisen elämän kulkuun.


Sellaisista taitekohdista ja valinnoista koostuu elämä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti