keskiviikko 20. kesäkuuta 2018

Kesä, eikä mitään tekemistä

En saanut kesätöitä ja siitä johtuen olen vain koittanut saada näitä kesäpäiviä jotenkin kulumaan. On oikeastaan vähän surullista huomata, miten tämän ikäisenä ei enää osaakaan nauttia monen kuukauden kesälomasta. Sitä vain kaipaisi jonkinlaista rutiinia ja rytmiä elämäänsä. Sitä kokee paineita ja paheksuntaa (ainakin luulee kokevansa) kun viettää kesänsä ihan vain lomaillen. Tämä saa todellakin kaipaamaan lapsuutta ja sitä, kun kesäloma ei koskaan tuntunut liian pitkälle. Eikä siihen koskaan kaivannut mitään sen enempää. Osaisipa sitä vieläkin olla, ihan vain olla. 

Ja sitten kun valittaa, että ei ole mitään tekemistä tietää koko ajan mielessään että olisihan sitä. Aina voisi esimerkiksi siivota, kaapeista voisi pyyhkiä pölyjä, uuniakaan en ole pessyt kertaakaan niiden vuosien aikana mitä olen tässä asunnossa viettänyt. 

Aikuisuus on tylsää, ihan oikeasti, niin hemmetin tylsää.

2 kommenttia:

  1. Feel you. Minulla on sellainen mystinen oire, että liika vapaus heittää minut ihan toimettomaksi. Jos minulla ei ole mitään pakollista menoa, jään sohvalle ihmettelemään millaista kuraa telkkarista tulee. Eilen esimerkiksi olin töissä kympistä yhdeksään, ja illalla jaksoin vielä vaikka mitä.

    VastaaPoista
  2. Liika vapaus ei kyllä tosiaan ole hyväksi. Sitä vatuloi päivän sohvan nurkassa ja illalla on pahalla tuulella kun poikaystävä tulee töistä kotiin. Kyllä se on työ tai opiskelu, joka pitää mielen virkeänä! :D

    VastaaPoista