perjantai 26. kesäkuuta 2020

Kesä aiheuttaa levottomuutta

Kesä aiheuttaa levottomuutta, jonkinlaista haikeaa vellontaa.
Olen luonnon keskellä ja kuulen lintujen laulua, 
aiemmat illat olen kuunnellut, kun autot ajavat suvantosillalla. 
Tuntuu, että pitäisi nauttia enemmän. 
Sisällä istumisen sijasta istua ulkona ja tuntea kesäillan viileys iholla.

Mutta en ole viime päivinä oikein jaksanut kokea ja tuntea, olen vain elänyt.
Päivät ovat puuroutuneet aamuiksi, joina nousen sängystä hiestä märkänä, 
päiviksi, joina istun toimistolla ja tuijotan tietokoneen ruutua,
illoiksi, joina toivoisin että kohtaisimme syvemmällä tasolla.

Minulla on niin paljon, ja sitten kuitenkin jonkinlainen tyhjyys.
Millä minä täyttäisin sen tyhjyyden? 
Miksi minussa yhä on, sellainen tyhjyys?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti