tiistai 30. elokuuta 2016

Maailma on meille avoin

Minä olen nähnyt niin paljon maailmaa, että sitä on edes melkein mahdotonta käsittää.
Minä, joka en joskus koskaan uskonut kykeneväni matkustamaan kotisuomea kauemmaksi.
 
Tukholma, Ruotsi
Olen nähnyt suuria kaupunkeja öisissä valaistuksissaan,
kuullut hotellihuoneeseen kuinka vielä kahdeltatoista yöllä Gröna Lundin laitteet saavat ihmiset kiljumaan.
 
Jönköping, Ruotsi
 Olen matkannut pitkin ruotsin suurimman järven rantoja,
kadehtinut maisemia joissa ihmiset siellä päin elävät.
Herännyt Ljungbyn aamuun ja ruotsalaisiin uutisiin,
radiossa soi silti tuttuakin tutumpi Álvaro Solerin Sofia.
 
Kööpenhamina, Tanska
Olen hämmästellyt kuinka saksassa ei vieläkään pärjää ilman käteistä,
ja juonut baarissa elämäni ensimmäisen gin tonicin.
Nähnyt Reeperbahnin autonikkunasta,
ja todennut etten ehkä oikeastaan halua vierailla siellä sen kummemmin.
 
Berliini, Saksa
Sain herätä kuudennen kerroksen sviitistä aurinkoiseen Berliinin aamuun,
ja siinä hetkessä mietin;
elämä on aika hyvä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti